آلومینیومآلومینیوم 7000تسمه آلومینیومیتسمه آلومينيوم

معرفی تسمه آلومینیوم ۷۰۰۰ و کاربرد و مزایای آن در صنعت

تسمه آلومینیوم ۷۰۰۰ چیست و کاربرد و مزایای این نوع فلز در صنعت + معرفی انواع آنها و همینطور سایزهای مختلف آلومینیوم

تسمه آلومینیوم ۷۰۰۰ به طور اختصاصی برای کسانی که آن را به صورت عمده خریداری می‌ کنند، اهمیت دارد. تسمه آلومینیوم ۷۰۰۰ یکی از مهم‌ترین تجهیزات سنگین در صنایع ساختمان سازی و تولید وسایل سنگین صنعتی است. در چند سال اخیر، در صنایع خودروسازی نیز از انواع تسمه‌ های آلومینیوم ۷۰۰۰ استفاده می‌ کنند. این تسمه‌ ها در ضخامت و شکل‌های مختلف تولید شده و تمام افراد با هر نیاز و حرفه‌ای می‌ توانند آن را خریداری کنند.

تسمه آلومینیوم 7000 چیست؟

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که امروزه با استفاده از آلیاژ آلومینیوم تولید می‌ شود، تسمه آلومینیوم 7000 است.

این تسمه ها استفاده‌های مختلفی در صنایع سنگین از جمله صنایع دریایی، صنایع حمل و نقل ریلی، صنایع خودروسازی و غیره دارد. تسمه آلومینیوم 7000 دارای ویژگی‌ های منحصر به فردی مانند استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی و رسانایی الکتریکی و جریان گرمایی است. به همین دلیل استفاده از آن در بیشتر کشورهای جهان مخصوصاً ایران گسترش فراوانی یافته است.

همچنین این فلز معمولاً به صورت فابریک و برش خورده تولید می‌ شود و به دلیل داشتن سطح مسطح، به آسانی می‌ توان در صنایع مختلف سنگین از آن‌ها استفاده کرد.

تسمه آلومینیوم ۷۰۰۰ چگونه ساخته می شود و خواص آن چیست؟

برای ساخت این تسمه آلومینیوم معمولا از ۹۰ تا ۹۵ درصد آلیاژ آلومینیوم به همراه فلزات دیگر استفاده می‌ کنند. این محصولات بر اساس ضخامت و ابعادی که دارند، تحت تاثیر دماهای مختلف (معمولا ۲۰۰ تا ۲۵۰ درجه سانتی گراد) قرار گرفته و پس از ترکیب آلیاژ‌ها با یکدیگر، سرانجام تسمه آلومینیوم ۷۰۰۰ تولید می‌ شوند.

از مهم‌ ترین خواص این محصولات می‌ توان به مقاومت زیاد در برابر کشش و قابلیت شکل پذیری بالا اشاره کرد، همچنین خواص جوش پذیری بالایی دارند و به آسانی می‌ توان آن‌ها را به فرم دلخواه تبدیل کرد.

کاربرد و مزایای تسمه آلومینیوم ۷۰۰۰

از مهم ترین کاربردهای تسمه آلومینیوم ۷۰۰۰ می توان به

  • تولید و طراحی قطعات خودرو
  • تولید سقف‌ های کاذب
  • پوشاندن سقف
  • تولید مخازن ضد زنگ
  • استفاده به عنوان قرنیز

اشاره کرد. داشتن قیمت مناسب در برابر کارایی گسترده، استحکام و مقاومت زیاد، مقاومت در برابر زنگ زدگی، قابلیت ماشین کاری عالی، مقاومت در برابر عوامل فیزیکی مختلف و تغییرات آب و هوایی و تبدیل شدن به شکل‌ های دلخواه، از مهم‌ ترین مزایای این تسمه‌ های آلومینیومی است.

تسمه آلومینیوم 7000
تسمه آلومینیوم 7000

انواع و سایز تسمه آلومینیوم ۷۰۰۰

به طور کلی این فلز دارای دو دسته است:

  • آلیاژ‌های کارپذیر
  • آلیاژ‌های ریختگی

این آلیاژها، چه به شکل‌ های مختلف مانند گرد، چهارگوش و ورق تولید می‌ شود. آلیاژ‌های کارپذیر حجم بیشتری نسبت به آلیاژ‌های ریختگی دارند، البته مقاومت و ماندگاری آلیاژ کارپذیر نسبت به نوع ریختگی بالاتر است.

ولی در مقابل، آلیاژ ریختگی قابلیت شکل پذیری بهتری دارد. سایز و وزن تسمه آلومینیوم 7000 نیز بر اساس ابعاد و طول آن‌ها تعیین می‌شود به طوری که هر چقدر این تجهیزات طول و عرض بیشتری داشته باشند، وزن آن‌ها نیز بیشتر می‌ شود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا