آلومینیومآلومینیوم 7075میلگرد آلومینیوممیلگرد آلومینیومی

میلگرد آلومینیوم 7075 (چگونگی ساخت و کاربرد آن در صنعت)

میلگرد آلومینیوم 7075 چگونه ساخته می‌شود؟ ویژگی و کاربرد آن در صنعت چیست؟ قیمت آن بر چه اساسی تعیین شده + کاربرد آن در صنعت هوا و فضا

میلگرد آلومینیوم 7075 یکی از مواد ساختمانی است که در صنایع مختلف استفاده می شود. این محصول دارای خصوصیات فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی است که آن را برای بسیاری از کاربرد ها مناسب می سازد. قبل از بحث در مورد قیمت میلگرد آلومینیوم 7075 لازم است به خصوصیات و ویژگی های این نوع آلومینیوم اشاره کنیم.

این میلگرد از گروه میلگرد های 7000 است که از معروف ترین ویژگی آنها استحکام بسیار بالای این محصول است. آلومینیوم 7075 یک ماده سبک وزن است که در مقایسه با فولاد و دیگر فلزات به راحتی قابل حمل و استفاده است.

کاربرد در صنعت

این نوع آلومینیوم مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد و از قابلیت جوشکاری بالایی برخوردار است. این فلز در دما های بالا مقاومت خوبی دارد به همین دلیل گزینه مناسبی برای استفاده در صنایع هوا فضا، خودرو سازی و ساختمان سازی است.

قیمت میلگرد آلومینیومی 7075 به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل نرخ تورم، میزان دسترسی به مواد اولیه، هزینه های تولید نهایی و قطعات و فرآورده های آلومینیوم مانند سطح مقطع و همچنین کشور تولید کننده آن است.

در ادامه این مقاله قصد بررسی میلگرد آلومینیومی 7075، نحوه ساخت این محصول و کاربرد های آن در صنایع مختلف را داریم. پس با ما همراه باشید.

میلگرد آلومینیوم 7075

میلگرد آلومینیوم 7075 چیست؟

میلگرد آلومینیوم 7075 میله ای فلزی از جنس آلومینیوم با آلیاژ 7075 است. این میلگرد در ترکیب با عناصر روی، منیزیم و مس تشکیل شده است. آلومینیوم بکار رفته در این محصول حدود 95 درصد و این فلز جزء فلزات کارپذیر است. به طور کلی آلیاژ های آلومینیوم به دو گروه کارپذیر و ریختگی تقسیم می شوند.

این محصول معمولا دارای سه متر طول بوده و در ضخامت‌های 8 تا 520 میلی به صورت مقطع دایره ای تولید می شود. همچنین این نوع میلگرد در انواع مختلفی مانند میلگرد گرد، میلگرد شش ضلعی و میلگرد مستطیلی در دسترس است و به صورت تکه های استاندارد یا برش خورده برای استفاده در پروژه های صنعتی عرضه می شود.

به علاوه این نوع میلگرد به دلیل سبکی و مقاومت خوبی که در برابر حرارت های بالا دارد مناسب برای استفاده در صنایعی نیازمند دمای بالا همچون قطعات محور های هسته ای و قطعات توربین هسته ای است.

میلگرد ها معمولا سطح صاف و صیقلی ندارند زیرا برای کاهش و جلوگیری از لغزش در ساختار های بتنی و دیگر موارد به صورت دنده ای ساخته می شوند. از جمله دیگر محصولاتی که شرکت فلزکاران آماده ارائه به صنایع مختلف است؛ آلومینیوم چهارپهلو 7075 است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول می توانید با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمائید.

قیمت روز میلگرد آلومینیوم 7075

برای کسب اطلاعات در مورد نحوه ارسال محصولات شرکت فلزکاران و همینطور با توجه به تغییر قیمت های میلگرد آلومینیوم به صورت متداول، برای اطلاع از قیمت روز میلگرد آلومینیوم ۷۰۷۵ در آلیاژهای مختلف می توانید با ما در تماس باشید.

 

انبار قیمت میلگرد آلومینیوم 7075 سایز میلگرد آلومینیوم 7075
موجود تماس بگیرید ۱۰
موجود تماس بگیرید ۱۵
موجود تماس بگیرید

۲۰

موجود تماس بگیرید ۲۵
موجود تماس بگیرید ۳۰
موجود تماس بگیرید ۳۵
موجود تماس بگیرید ۴۰
موجود تماس بگیرید ۴۵
موجود تماس بگیرید ۵۰
موجود تماس بگیرید ۵۵
موجود تماس بگیرید ۶۰
موجود تماس بگیرید ۶۵
موجود تماس بگیرید ۷۰
موجود تماس بگیرید ۷۵
موجود تماس بگیرید ۸۰
موجود تماس بگیرید ۸۵
موجود تماس بگیرید ۹۰
موجود تماس بگیرید ۹۵
موجود تماس بگیرید ۱۰۰
موجود تماس بگیرید ۱۱۰
موجود تماس بگیرید ۱۲۰
موجود تماس بگیرید ۱۳۰
موجود تماس بگیرید ۱۴۰
موجود تماس بگیرید ۱۵۰
موجود تماس بگیرید ۱۶۰
موجود تماس بگیرید ۱۷۰

چگونگی ساخت و کاربرد

میلگرد آلومینیومی 7075 به وسیله فرآیند اکستروژن ساخته می شود و همینطور در آن قطعه ای از آلومینیوم با آلیاژ 7075 به عنوان ماده اولیه به همراه درصد کمی از عناصر دیگر استفاده می شود. آلومینیوم در دمای بسیار بالا ذوب می شود تا به حالت مایع درآید و پس از آن آلومینیوم مذاب به وسیله یک پمپ به داخل قالب چند جداره مخصوص اکستروژن با فشار قابل تنظیم منتقل می شود.

قالب ها معمولا دارای یک شکاف باز هستند و پس از قالب گیری آلومینیوم به شکل نخ های باریک و پیچیده خارج می شوند. سپس نخ های آلومینیومی خنک شده و به طول های مورد نظر برش داده می شوند. در این مرحله می توان انتخاب کرد که سطح میلگرد ها صاف یا روکش دار باشد و پس از برش محصول نهایی آماده استفاده در مصارف مختلف است.

امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، استفاده از میلگرد های آلومینیومی 7075 و کاربرد آنها به طور چشمگیری افزایش یافته است. این محصول در صنعت هوا و فضا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این میلگردها به دلیل وزن سبک، خصوصیات مکانیکی بالا و مقاومت در برابر خوردگی، مناسب برای ساخت قطعات هواپیما، موشک‌ها و سامانه‌های فضایی هستند.

میلگرد آلومینیوم ۷۰۷۵ به عنوان یک ماده سبک با استحکام بالا در صنعت خودروسازی نیز استفاده می‌شود. این محصول به دلیل خصوصیات ضدخوردگی، راندمان بالا و کارایی در تولید خودروهای الکتريكي و هيبريد مناسب است. همچنین، از این نوع ميلگردها در صنعت ساختمان‌سازي نيز استفاده مي شود. به عنوان نمونه، این فلز در ساخت در و پنجره، سقف های شیشه ای و بتنی استفاده می شود.

سخن پایانی

در واقع میلگرد آلومینیومی 7075 با داشتن استحکام بی نظی، دوام و مقاومت در برابر خوردگی، افزایش مقاومت در برابر خستگی و آتش، صنعت ساختمان سازی را متحول کرده است. این نوع میلگرد با داشتن ویژگی های استثنایی و طیف گسترده ای از کاربرد ها گزینه ای ایده آل برای استفاده در صنعت های مختلف است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا