آلومینیومآلیاژ آلومینیومچهار پهلو آلومینیوم

آلومینیوم چهارپهلو 7075 چیست؟ (چگونگی تولید، ویژگی‌ها و کاربرد این فلز)

همه چیز در مورد آلومینیوم چهارپهلو 7075 و بررسی چگونگی تهیه، کاربرد و مزایا در صنعت و همینطور قیمت این محصول +مراحل تولید تا عرضه به بازار

آلومینیوم چهارپهلو 7075 یکی از متداول‌ترین و مفیدترین فلزات در صنایع مختلف است. این فلز در تولید انواع محصولات از قبیل خودروها، هواپیماها، سازه‌های ساختمانی، وسایل ورزشی و غیره کاربردهای فراوانی دارد. ضمن اینکه این آلیاژ شامل آلومینیوم (Al)، منگنز (Mn)، مس (Cu) و روی (Zn) است.

آلومینیوم چهارپهلو 7075 یک انتخاب ایده‌آل برای برنامه‌هایی مانند صنعت هوایی و فضایی، خودروسازی، ورزش و تولید ابزارهایی که نیاز به استحکام و سبکی دارند، به حساب می آید. این فلز در کنار میلگرد آلومینیوم 7075 از آلیاژهای قدرتمند، مقاوم و یکی از آلیاژهای پرکاربرد مجموعه “فلزکاران” به حساب می آید.

قیمت آلومینیوم چهارپهلو 7075

قیمت روز آلومینیوم چهارپهلو 7075 تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد، عوامل متعددی مانند: تغییرات در قیمت مواد اولیه، تکنولوژی تولید، نوسانات نرخ ارز و تغییرات در عرضه و تقاضا در بازار، بر قیمت این آلومینیوم تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال، در دوره‌هایی که تقاضا کمتر یا تأمین مواد اولیه بیشتر است، قیمت ممکن است کاهش یا افزایش پیدا کند.

بنابراین، برای انجام تصمیمات اصولی و بجا در خصوص خرید و استفاده از آلومینیوم چهارپهلو 7075، لازم است که تحقیقات دقیقی را بر اساس شرایط فعلی بازار و نیازهای خاص پروژه‌ها انجام بدهید.

انبار قیمت تسمه و چهارپهلو آلومینیوم 7075 سایز تسمه و چهارپهلو آلومینیوم 7075
موجود تماس بگیرید ۱۰*۲۰ میل
موجود تماس بگیرید ۲۰*۲۰ میل
موجود تماس بگیرید ۲۵*۲۵ میل
موجود تماس بگیرید

۳۰*۳۰ میل

موجود تماس بگیرید ۴۰*۴۰ میل
موجود تماس بگیرید ۵۰*۵۰ میل
موجود تماس بگیرید ۶۰*۶۰ میل
موجود تماس بگیرید ۷۰*۷۰ میل
موجود تماس بگیرید ۸۰*۸۰ میل

 

تولید آلومینیوم چهارپهلو 7075

فرآیند تولید آلومینیوم چهارپهلو 7075 از استخراج مواد اولیه تا عرضه به بازار، متشکل از مراحل مختلف است. این آلیاژ از مواد اولیه معدنی استخراج شده و پس از فرآیندهای مختلف تولید و به عنوان یک محصول نهایی به بازار عرضه می‌شود. مراحل کلی تولید این محصول به شرح زیر است:

  1. استخراج از معدن آلومینیوم: فرآیند آغازین تولید آلومینیوم با استخراج معدن بوکسیت (Bauxite) که حاوی آلومینیوم است، شروع می‌شود.
  2. تصفیه بوکسیت: در این مرحله به منظور حذف آلاینده‌ها و خاک­ریز­ها، بوکیست شستشو و پالایش داده می­ شود.
  3. تولید آلومینیوم: در یک واکنش شیمیایی به نام فرآیند الکترولیز آلومینیوم را از بوکسیت ­های پاک شده، جدا می ­کنند.
  4. تولید آلومینیوم 7075: در این مرحله با افزودن مقدار مشخص شده­ای از مس، منیزیم و روی به آلومینیوم، آلومینیوم 7075 را تولید می­کنند.
  5. فرآیند فرمد­هی: آلومینیوم 7075 به صورت میلگردها، تیرآلات، ورق‌ها و قطعات دیگر تولید می‌شود. این تولیدات با استفاده از فرآیندهای مختلفی مانند ریخته‌گری، دستگاه‌های CNC دقیق و فرآیندهای نوردینگ در شکل و اندازه‌های مورد نیاز ساخته می‌شوند.
  6. عرضه به بازار: محصولات نهایی آلومینیوم 7075 به بازار‌های مختلف عرضه می‌شوند. از این آلیاژ به عنوان یک ماده ساختمانی، مهندسی و صنعتی در انواع پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود. قیمت این فلز در بازار نیز به کاربردها، وضعیت بازار، کیفیت و غیره بستگی دارد.
میلگرد آلومینیوم چهارپهلو 7075

ویژگی‌ها و کاربردهای آلومینیوم چهارپهلو 7075

آلومینیوم چهارپهلو 7075 یکی از آلیاژهای محبوب آلومینیوم در صنایع مختلف است و ویژگی‌های برجسته‌ای دارد. این آلیاژ به علت سبکی وزن، مقاومت بالا در برابر خوردگی، درجه سختی مناسب و مقاومت در برابر دماهای بالا، در بسیاری از صنایع مهندسی و ساختمانی به کار می‌رود. کاربردهای اصلی این فلز عبارتند از ساخت اجزای هوافضا، قطعات خودروها، سازه‌های دقیق ماشین­کاری، تیرآلات و ابزارهای ورزشی، موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای و… می‌باشد. به طور کلی، مزایای ذکر شده برای این آلیاژ آن را به گزینه­ای پر طرفدار در پروژه‌هایی که نیاز به سبکی و کارایی بالا دارند، تبدیل کرده است.

سخن آخر

آلومینیوم چهارپهلو 7075 تحت تأثیر عوامل متعدد، قیمتی متفاوت دارد. برای انتخاب صحیح و موفق در خصوص خرید و استفاده از این ماده ارزشمند، لازم است؛ تحقیقات دقیقی در مورد شرایط فعلی بازار و نیازهای پروژه‌ها انجام دهید. تغییرات در قیمت مواد اولیه، تکنولوژی تولید، نوسانات نرخ ارز و تغییرات در تقاضا و عرضه در بازار ممکن است به طور متناوب بر قیمت این محصول تأثیر بگذارند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا