آلومینیومآلومینیوم 7000میلگرد آلومینیوممیلگرد آلومینیومی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد آلومینیوم 7000 (+چگونگی ساخت و کاربرد آن)

بررسی عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت میلگرد آلومینیوم 7000 و آلیاژهای بکار رفته در آن

قیمت میلگرد آلومینیوم 7000 همچون سایر گروه های مختلف میلگرد، در بازار جهانی متفاوت است. اولین عامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد آلومینیوم 7000 قطر و ضخامت آن است. به طور کلی هر میزان که قطر و ضخامت میلگرد بزرگتر باشد، هزینه تولید و فروش آن تغییر خواهد نمود. همچنین میزان تقاضای بازار نسبت به این ابعاد نقش مهمی در تعیین قیمت آن دارد.

حمل و نقل و اقتصاد

عامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت آلومینیوم 7000، کشور مبدا و سازنده این محصول است. هزینه تولید و حمل و نقل محصولات فلزی در هر کشور ممکن است با توجه به شرایط اقتصادی و جغرافیایی آن کشور متفاوت باشد. بنابراین قیمت میلگرد آلومینیوم 7000 در کشورهای مختلف نیز متفاوت است.

سومین عامل تاثیرگذار بر قیمت این محصول، نرخ تورم و تغییرات قیمت‌ها در بازار است. اقتصاد هر کشور دچار تغییرات و نوسان قیمت ها می شود و این تغییرات بر قیمت محصولات فلزی تاثیر بسیاری دارد. هزینه فراهم کردن مواد اولیه و فرآیند ساخت این محصول نیز از جمله عواملی است که بر قیمت این نوع میلگرد تاثیر می گذارد. به طور کلی قیمت میلگرد آلومینیوم 7000 به عوامل فنی، اقتصادی و جغرافیایی بستگی دارد.

میلگرد آلومینیوم 7000 چیست؟

میلگرد آلومینیوم 7000، یک میله فلزی است که تقربیا 95٪ آن از آلومینیوم تشکیل شده است. این نوع میلگرد، از ترکیب آلومینیوم، روی، مس و سیلیسیوم ساخته می شود. به منظور افزایش خصوصیاتی مانند مقاومت در برابر خوردگی و استحکام، عناصری مانند منگنز و منیزیم نیز به آن اضافه می شوند.

لازم به ذکر است که مقدار ترکیب این عناصر با توجه به کاربردها و صنایع مختلف قابل تغییر بوده و خلوص آلومینیوم را تعیین می کند. به طور معمول میلگرد های آلومینیومی در ابعادی شامل ۳ متر طول و قطر ۸ الی ۵۲۰ میلی متر و سطح مقطع گرد و در کارخانه ها تولید می شود. همچنین شکل این میلگرد عموما یک استوانه تو پر و باریک است که قطر نسبتا کوچکی دارد.

آلیاژ به کار رفته در این نوع فلز از سری آلیاژ 7000 است. عدد 7000، نشان دهنده میزان مقاومت به کشش میلگرد و بیانگر حداکثر نیرویی کششی است که میلگرد قادر به تحمل آن است. این محصول، وزن سبکی داشته  و در برابر حرارت بالا و خوردگی، مقاوم و استحکام زیادی را در بر دارد.

همچنین این نوع میلگرد دارای خاصیت ضد زنگ است و از شکل پذیری بالایی برخوردار است. داشتن این ویژگی ها این محصول را متمایز کرده و باعث می شود تا در صنایع مختلفی همچون ساختمانی، فضایی، پتروشیمی، الکترونیک، خودروسازی و بسیاری موارد دیگر کاربرد داشته باشد.

چگونه ساخته می شود و کاربرد آن چیست؟

فرآیند ساخت میلگرد آلومینیوم 7000 شامل چندین مرحله می شود. در مرحله اول، آلیاژ 7000 آلومینیوم پس از ذوب شدن در قالب ریخته شده و به بلیت های استوانه ای شکل مبدل می گردد. پس از آن، بلیت ها با دستگاه پرس هیدرولیک یا اکستروژن به شکل پروفیل های طولانی درمی آیند. در نهایت، پس از اعمال عملیات حرارتی شامل گرم کردن و خنک کردن با سرعت بالا به قطعات کوچکتر بریده می شوند.

این قطعات ممکن است تحت عملیات های سطحی مانند آنودایز کردن یا پوشش دهی قرار بگیرند. میلگرد آلومینیوم 7000 کاربرد های بسیاری دارد و به دلیل مزایای بیشمار آن، استفاده از این نوع میلگرد در صنایع مختلف مرسوم است. میلگرد های آلومینیومی 7000 مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی داشته و بسیار مستحکم هستند. به همین دلیل از آن در ساخت قطعات خودرو، هواپیما و کشتی استفاده می شود.

این نوع میلگرد به دلیل مقاومت در برابر گرما و حرارت بالا، در تولید رادیاتور های گرمابه نیز کاربرد دارد. همچنین در صنایع غذایی برای تولید قوطی های کنسرو و موارد دیگر نیز استفاده می شود. لازم به ذکر است که این محصول در صنایع ساختمان سازی، پتروشیمی و الکترونیک کاربرد های فراوانی دارد.

بجز میلگرد 7000 از سری میلگردهای پرکاربرد در صنعت که در کنار کاربرد زیاد، دارای ویژگی های بسیار زیادی مانند استحکام و مقاوت بالا در برابر خوردگی و دیگر موارد است؛ می‌توان به میلگرد آلومینیوم 7075 اشاره داشت. برای خرید محصولات میلگرد آلومینیومی، می توانید با کارشناسان شرکت “فلزکاران” در ارتباط باشید.

میلگرد آلومینیوم 7000

سخن پایانی

آلومینیوم پس از آهن و فولاد، در رده دوم بازار جهانی قرار دارد. پیشرفت و توسعه صنعت آلومینیوم به خاطر خصوصیات منحصر به فرد این فلز است. در این مقاله، ما درباره میلگرد آلومینیوم به خصوص میلگرد آلومینیوم 7000 صحبت کردیم.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا